Paths to the construction of a high quality communication's policy: The role of Public Relations
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2001.15.3129Keywords:
Communications, University, QualityAbstract
This study presents a brief analysis of total quality programs, their norms and their ideas, as well as their communication policies regarding their goals. Quality has recently become a major challenge to high level educational institutions in Brazil, for it is now usual to submit students and establishments to a national test of quality.
Downloads
References
BUARQUE, Cristovan. A aventura da universidade. São Paulo: Editora da Universidade Estadual Paulista. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1994.
CHANLAT, Alain e BÉDARD, Renée. “Palavras: a ferramenta do executivo”. In: O indivíduo na organização: dimensões esquecidas. São Paulo: Atlas, 1993.
CHAUÍ, Marilena. “A universidade em ruínas”. In: A universidade em ruínas na república dos professores. Petrópolis/RJ: Vozes, Porto Alegre/RS: CIPEDES, 1999.
_____.”Universidade, ética e cidadania”. 56ª Reunião Plenária do Conselho de Reitores das Universidades Brasileiras – CRUB, Manaus (AM), 29 a 31 de março de 1993.
DRUCKER, Peter. Administrando em tempos de grandes mudanças.São Paulo: Editora Pioneira, 1995. FREITAS, Sidinéia Gomes. “Cultura organizacional e comunicação”. In: Obtendo resultados com relações públicas. São Paulo: Pioneira, 1997.
GRUNIG, James E. e HUNT, Todd. Managing Public Relations. Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publications, 1994.
KUNSCH, Margarida M.K. Planejamento de relações públicas na comunicação integrada. São Paulo: Summus, 1989.
______. Universidade e comunicação na edificação da sociedade. São Paulo: Edições Loyola, 1992.
______. “Comunicação integrada nas organizações modernas: avanços e perspectivas no Brasil”. In: Comunicação para o mercado, instituições, mercado, publicidade. São Paulo: EDICON, 1995.
______. Obtendo resultados com relações públicas. São Paulo: Pioneira, 1997.
______. Relações públicas e modernidade: novos paradigmas na Comunicação Organizacional. São Paulo: Summus, 1997.
LOUREIRO, Amilcar Bruno Soares, CAMPOS, Silvia Horst. Guia para elaboração e apresentação de trabalhos científicos. Porto Alegre: EDIPUCRS, 1999.
MADRID, Federico Varona. “Las auditorias de la comunicacion organizacional desde uma perspectiva estadounidense”. Ensayo, 1993.
MORGAN, Gareth. Imagens da organização. São Paulo: Atlas, 1996.
MOURA, Claudia Peixoto de, SCROFERNEKER, Cleusa Maria Andrade. “Relações públicas x função política e administração de conflitos/controvérsias nas organizações”. In: Comunicação, marketing, cultura: sentidos da administração, do trabalho e do consumo. São Paulo: ECA/USP: CLC, 1999.
RESTREPPO, J. Mariluz. “Comunicación para la dinámica organizacional”. Colombia: Signo y Pensamiento, n.26 (XIV) Universidad Javeriana: Facultad de Comunicación y Lenguage, 1995.
SIMÕES, Roberto Porto. Relações públicas: função política. 3.ed. São Paulo: Summus, 1995
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.