The fascination of life simulation: why kids play (and like) The Sims game
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.3249Keywords:
Video games, The Sims, cybercultureAbstract
This report reveals the findings of a field research carried out through interviews in Brasil with 67 children in the 11-15 years old age span to find out why the game The Sims is so popular worlwide.Downloads
References
ALVES, Ellen Desiderati. Jogos, Exercícios e Atividades na Educação Infantil. Rio de Janeiro: Instituto de Pesquisas Avançadas na Educação, 1997.
CHATEAU, Jean. O Jogo e a Criança. São Paulo: Summus, 1987.
ERIKSON, Erik Homburguer. Infância e Sociedade. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1971.
HAGEL, John. Vantagem Competitiva na Internet: como criar uma nova cultura empresarial para atuar nas comunidades virtuais. Rio de Janeiro: Campus, 1998.
HUIZINGA, Johan. Homo Ludens. 4a ed. São Paulo: Perspectiva, 1993.
KISHIMOTO, Tizuko Morchida. O Jogo e a Educação Infantil. São Paulo: Pioneira, 1994.
KRÜGER, Fernando Luiz, CRUZ, Dulce Márcia. “Os Jogos Eletrônicos de Simulação e a Criança”. Revista Fronteiras Estudos Midiáticos, São Leopoldo-RS, v. IV, n. 1, p. 65-80, 2002a.
KRÜGER, Fernando Luiz, CRUZ, Dulce Márcia. “The Sims e Crianças: a percepção do real e do imaginário”. In: Anais XXV Intercom – Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação. Salvador, 2002b.
LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 1999.
PAPERT, Seymour. A Máquina das Crianças: repensando a escola na era da informática. Porto Alegre: Artes Médicas, 1994.
PIAGET, Jean. A Formação do Símbolo na Criança: imitação, jogo e sonho. 3ª ed. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1978.
POPCORN, Faith e MARIGOLD, Lys. Click: 16 tendências que irão transformar sua vida, seu trabalho e seus negócios no futuro. Rio de Janeiro: Campus, 1997.
RHEINGOLD, Howard. “Comunidades Virtuais”. In A Comunidade do Futuro. São Paulo: Futura, 1998.
ROSAMILHA, Nelson. Psicologia do jogo e aprendizagem infantil. São Paulo: Pioneira, 1979.
TURKLE, Sherry. A Vida no Ecrã: a identidade na era da internet. Lisboa: Relógio D’Água Editores, 1997.
ULRICH, Dave. “Seis práticas para criar comunidades de valores e não de proximidade”. In A Comunidade do Futuro. São Paulo: Futura, 1998.
WRIGHT, Will. “Bastidores dos Jogos: Maxis”. In Gamespot, 2001. Disponível em: http://zdnet.terra.com.br/pt/gamespot/stories/behindgames/1,,8018282,00.html Acesso em: 1 abr. 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.