Teaching Pragmatics: (im)politeness in an EFL classroom
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3640.2014.1.18070Palavras-chave:
Pragmatics, EFL, TeachingResumo
The main purpose of this paper is to discuss theories of politeness and impoliteness and the teaching of pragmatics in an English as a Second Language (EFL) classroom. An analysis of a brief conversation taken from an American sitcom will be proposed as a tool for teaching matters of (im)politeness in class. Brown and Levinson’s theory has been among the most influential and controversial studies in this area. There are many current issues being discussed that revolve around their theory and the fact that it does not account for cultural diversity. Therefore, the insertion of this subject in the EFL classroom is extremely important in the sense that it makes students aware of the social and cultural diversity that is involved in learning English as a second language.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Direitos Autorais
A submissão de originais para a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se à matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.