Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Educação Por Escrito
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 1 (2013)

Vol. 4 No. 1 (2013)

Published: 2013-08-08

Editorial

  • Editoral

    Pricila Kohls dos Santos
    • PDF (Português (Brasil))

Articles

  • Gestão na Escola: dos empecilhos à gestão participativa

    Gislaine Collioni, Quele Cristine B. P. da Rosa, Renata Corrêa Macedo
    5-14
    • PDF (Português (Brasil))
  • Formação Pedagógica de Educadores da Educação Superior: Algumas implicações

    Raimundo Barbosa Silva Filho
    15-31
    • PDF (Português (Brasil))
  • Revistas institucionais, uma pedagogia

    Denise Preussler dos Santos
    32-43
    • PDF (Português (Brasil))
  • Entre o Bem e o Mal-Estar: a intensificação do trabalho docente no âmbito dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia

    Carmem Lúcia Lascano Pinto, Rosângela Irigaray Garcia de Goes, Beatriz Katrein, Cristhianny Bento Barreiro
    44-58
    • PDF (Português (Brasil))
  • Ensino Médio Integrado e o Educando: possibilidade de inserção no mercado do trabalho e perspectiva de ingresso no ensino superior

    Elma do Socorro Coutinho Barbosa
    59-75
    • PDF (Português (Brasil))
  • Justiça Restaurativa na Escola - Estado do Conhecimento

    Ana Paula Araújo
    76-90
    • PDF (Português (Brasil))
  • Prática Pedagógica: o que é? O que envolve?

    Priscila de Lima Verdum
    91-105
    • PDF (Português (Brasil))

Review

  • KEARSLEY, Greg. Educação on-line: aprendendo e ensinando. São Paulo: Cengage Learning, 2011.

    Bárbara Burgardt Casaletti
    106-111
    • PDF (Português (Brasil))
Language
  •   English
  •   Português (Brasil)

Make a Submission

Make a Submission

Keywords

APC

Thematic Coverage CodedAccording to the CNPq
    • Main area: Teaching
    • Qualis: A4
    • Period: 2017-2020

 

Open Access Policy
    • This journal provides open access to all its content, following the principle that making access to scientific research free generates a greater global exchange of knowledge.

 

APCs
    • This journal does not charge publication fees.

social-media

Share
 

livros

Reading suggestion

apoiamos

  • e-ISSN: 2179-8435
COPE - Committee on Publication Ethics Acesso Aberto Diadorim Turnitin
More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.