Communication and culture in daily life
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2007.32.3416Keywords:
Media, Communication, Everyday lifeAbstract
Is there a supremacy of the mass-media field over everyday life? This is the question we (re)introduce in this study by inverting the traditional theoretical axis of the problem, understanding everyday communication and culture as aspects relevant to be considered by mass media. Culture, like information, is understood like a public right, a right of collectivity that needs signification.Downloads
References
BENJAMIN, Walter. Magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense, 1985.
BOURDIEU, Pierre. Sobre a Televisão. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1997.
CHUTZ, Alfred. Fenomenologia e Relações Sociais. Rio de Janeiro: Zahar , 1979.
DURKHEIM, Émile. Durkheim: Sociologia. São Paulo: Ática, 2003.
EDGAR, Andrew et al. Teoria Cultural de A a Z – conceitos-chave para entender o mundo contemporâneo. São Paulo: Contexto, 2003.
GEERTZ, Clifford. A interpretação das culturas. Rio de Janeiro: LTC, 1989.
HALL, Stuart. Da diáspora – identidades e mediações culturais. Belo Horizonte: UFMG, 2003.
JUAN, Salvador. Les formes élémentaires de la vie quotidienne. Paris: Puf, 1991.
LEFEBVRE, Henri. A vida cotidiana no mundo moderno. São Paulo: Ática, 1991.
LOPES, Luiz Carlos. O culto às mídias – interpretação, cultura e contratos. São Carlos: Editora da Universidade de São Carlos, 2004.
MAFFESOLI, Michel. A contemplação do mundo. Porto Alegre: Artes e Ofícios, 1985.
_____. O conhecimento comum. São Paulo: Brasiliense, 1985.
WOLTON, Dominique. Pensar a comunicação. Brasília: Editora da Universidade de Brasília, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.