PROCAC/ Canoas: Public communication and relationship with the citizen
Keywords:
Public communication, communication tools, relationship stategiesAbstract
The article is about the sustainability of the governmental relationships with citizens through planned communication tools and strategies aimed, implemented and evaluated to strengthen the institutional image. From the reports of practices developed by Project Communication and Attendance to Citizen of City of Canoas – PROCAC/ Canoas -, we can highlight the importance of communication processes in the management of public relations and the commitment to the collective interestDownloads
References
ALMEIDA, Fernando. Os desafios da sustentabilidade: uma ruptura urgente. Rio de Janeiro: Elsevier, 2007.
ARGENTI, Paul A. Comunicação empresarial – A construção da identidade, imagem e reputação. Rio de Janeiro: Elsevier, 2006.
BRANDÃO, Elisabeth P. Conceito de comunicação pública. In: DUARTE, Jorge (Org.). Comunicação pública: estado, mercado, sociedade e interesse público. São Paulo: Atlas, 2007.
CAMARGOS, Maurício Lara. O comunicador público entre o mar e o rochedo. In: OLIVEIRA, Maria José da Costa (Org). Comunicação pública. Campinas: Editora Alínea, 2004.
CASTRO, Maria Ceres Pimenta Spínola. Dilemas para a constituição do espaço público brasileiro: controvérsias midiáticas. In: MAIA, Rousiley; CASTRO, Maria Ceres Pimenta Spínola (Orgs). Mídia, esfera pública e identidades coletivas. Belo Horizonte: Editora UFMG, 2006.
DUARTE, Jorge. Comunicação e opinião pública. In: DUARTE, Jorge (Org.). Comunicação pública: estado, mercado, sociedade e interesse público. São Paulo: Atlas, 2007.
FORTES, Waldyr Gutierrez. Relações Públicas – processo, funções, tecnologia e estratégias. São Paulo: Summus, 2003.
IZURIELA, Roberto. La comunicación política en la era del entretenimiento – Un estudio de la comunicación y las Relaciones Públicas para Gobiernos. In: Estrategias de comunicación para gobiernos. Buenos Aires: La Crujía, 2003.
KOTLER, Philip & LEE, Nancy. Marketing no setor público. Porto Alegre: Bookman, 2008.
KUNSCH, Margarida Maria Krohling. Organizações, cidadania, comunicação e os limites entre as estratégias e a ética. In: MOREIRA, Sonia. BRAGANÇA, Aníbal (Org.). Mídia, ética e sociedade. Belo Horizonte: PUC Minas, 2004.
KUNSCH, Margarida Maria Krohling. Planejamento de relações públicas na comunicação integrada. São Paulo: Summus, 2003.
MENDES, Vera Lúcia Peixoto. Inovação gerencial na administração pública, cidadania e direito dos brasileiros. In: Revista organizações & sociedade. Salvador, UFBA, v. 8, n. 22, 2001. Disponível em: http://www.revistaoes.ufba.br/viewissue.php?id=5#Artigos Acesso em: 25 set. 2007.
NOVELLI, Ana Lucia Coelho Romero. O papel institucional da comunicação pública para o sucesso da governança. In: Organicom: revista brasileira de comunicação organizacional e relações públicas. São Paulo: ECA/ USP, v. 3, n. 4, 2006.
PENTEADO, José Roberto Whitaker. Relações públicas nas empresas modernas. São Paulo: Pioneira, 1993.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.