Anchor: the shaman of ideology
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.1998.8.5473Keywords:
Communication, Telejournalism, anchorAbstract
One of the concepts, with more traffic, currently in the Media, is the Anchor. Every moment, its pronunciation inhabits the pages of the periodicals, it walks by the radio orality and it installs itself in the television showcase. It's not coincidence. It signifies one of the most important media innovations, in the 90's, in Brazil.Downloads
References
ALTHUSSER, L. Os aparelhos ideológicos de estudo, 2a. ed. Rio de Janeiro: Graal, 1985.
BURTON, G.; DIMBLEDY, R. Mais do que palavras: uma introdução a teoria da comunicação. São Paulo: Summus, 1990.
CHAVELIER, J.; GHEERBRANT, A. Dicionário de Símbolos, 11a ed. Rio de Janeiro: José Olympio, 1997.
ELIADE, Mircca. Mito e realidade, 4a ed. São Paulo: Perspectiva, 1994.
GALIA, M. O receptor idealizado pelo discurso radiofônico: uma análise do emissor em Gaúcha Hoje e Flávio Alcaraz Gomes repórter. 1997. Dissertação (Mestrado em Comunicação Social) - Faculdade de Comunicação Social, PUCRS, Porto Alegre, 1997.
PFINGSTAG, P. P. TJ Brasil: a ancoragem de duas faces. Habilitação em Jornalismo. PUCRS, FAMECOS, Porto Alegre, 1997.
SODRÉ, Muniz. A comunicação do grotesco. Petrópolis: Vozes, 1991.
SQUIRRA, Sebastião. Boris Casoy: o Âncora no telejornalismo brasileiro. 2a ed. Petrópolis: Vozes, 1993.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.