Writing in the media convergence: a new aesthetic experience

Authors

  • Karla Rosane do Amaral Demoly UNIJUI
  • Cleci Maraschin UFRGS
  • Margarete Axt UFRGS

Keywords:

escritura, convergência de mídias, cognição

Abstract

In this article we seek to analyze how the articulation of languages is produced in written composition processes on the internet, based on an experience with teachers with different perceptive conditions. It is based on the hypothesis that diverse acts of coordination in the digital writing, by the envolvement of a work of editing and different media – image, sounds, texts and sign-language – produces a new experience in writing, thus implying cognitive, affective and aesthetic changes. The new coordination actions involved in digital writing, points to the strength and presence of images towards a conjunction between text-image-sound and languages wich leads us to rethink our relations with the writing process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Karla Rosane do Amaral Demoly, UNIJUI

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Informática na Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Bolsista CAPES e Professora da Universidade Regional do Noroeste do Estado do RS (UNIJUÍ).

Cleci Maraschin, UFRGS

Professora do Instituto de Psicologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Docente do Programa de Pós-Graduação em Psicologia Social e Institucional e do Programa de Pós-Graduação em Informática na Educação.

Margarete Axt, UFRGS

Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação e do Programa de Pós-Graduação em Informática na Educação.

Published

2009-04-16

How to Cite

do Amaral Demoly, K. R., Maraschin, C., & Axt, M. (2009). Writing in the media convergence: a new aesthetic experience. Psico, 40(1). Retrieved from https://pucrs.emnuvens.com.br/revistapsico/article/view/3516

Issue

Section

Articles