New figures of time on television
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2007.34.3449Keywords:
Culture becoming, image-duration, time televised picturesAbstract
The article is a cartography of concepts that have been (are) constructed in my researches with a view to understand the prevailing and unmistakable nature of TV audiovisuals. It considers the centrality of real-time television constructs, in multiple combinations with other times - constructs of fictitious times - to initiate a discussion about image-duration. It points to the continuity of the research through television panoramas that are being object of the analysis of simultaneous flows mounted on the screen, an assembly that establishes new figures of the television time, in turn related to audiovisual culture.Downloads
References
BENJAMIN, Walter. Passagens. Belo Horizonte: UFMG, 2006.
BERGSON, Henri. Matéria e memória. 2. ed. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
______. A evolução criadora. São Paulo: Martins Fontes, 2005.
______. Duração e simultaneidade. São Paulo: Martins Fontes, 2006.
BOURDIEU, Pierre. Razões práticas: sobre a teoria da ação. Campinas: Papirus, 1996.
CANEVACCI, Massimo. Antropologia da comunicação visual. Rio de Janeiro: DP&A, 2001.
DELEUZE, Gilles. A imagem-tempo. São Paulo: Brasiliense, 1990.
______. Bergsonismo. São Paulo: Editora 34, 1999.
DERRIDA, Jacques. Ecografias de la televisión. Entrevistas filmadas a Bernard Stiegler. Buenos Aires: Eudeba, 1998.
EISENSTEIN, Sergei. A forma do filme. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1990.
FLUSSER, Vilém. Filosofia da caixa preta. Rio de Janeiro: Relume Dumará, 2002.
KILPP, Suzana. Ethicidades televisivas. São Leopoldo: Unisinos, 2003.
MACHADO, Arlindo. A arte do vídeo. 2. ed. São Paulo: Brasiliense, 1990.
______. Pré-cinemas e pós-cinemas. Campinas: Papirus, 1997.
______. A televisão levada a sério. São Paulo: SENAC São Paulo, 2000.
PEIXOTO, Nelson Brissac. Paisagens urbanas. São Paulo: SENAC São Paulo, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.