The role of digital television systems In the knowledge economy
DOI:
https://doi.org/10.15448/1980-3729.2010.1.6878Keywords:
Knowledge economy, DTV, cultural industryAbstract
This paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV.Downloads
References
BAGDIKIAN, Bem H. O monopólio da mídia. São Paulo: Scritta Editorial, 1993.
CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. A era da informação:
economia, sociedade e cultura, v.1. São Paulo: Ed. Paz e Terra, 1999.
______. A Sociedade em Rede. v. 1, São Paulo: Ed. Paz e Terra, 2003.
COSENTINO, Laércio. Software: a essência da TV Digital. TV Digital qualidade e interatividade. Brasília: IEL/NC, 2007.
FORAY, Dominique. L’économie de la connaissance. Paris: Ed. La Decouverte, 2000.
FOUCAULT, Michel. Microfísica do poder. Rio de Janeiro: Edições Graal, 1979.
HARVEY, David. Condição Pós-Moderna. São Paulo: Edições Loyola, 1989.
MCLUHAN, Marshal & CARPENTER, Edmund. Revolução na comunicação. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1966.
RIFKIN, Jeremy. A era do acesso. São Paulo: Makron books, 2001.
SARDINHA, Ruy L. Informação, conhecimento e valor. Tese (Doutorado em Filosofia) - USP, São Paulo, 2006.
VIZCAÍNO, Aurora. et alli A Multi-agent Model to Develop Knowledge Management Systems. Grupo Alarcos. Universidad de Castilla-la Mancha. Ciudad Real. Espanha. 2007. HICSS 2007. Havaí, EUA, 40th Annual Hawaii International Conference on Volume, Issue, Jan. 2007.
ZUFFO, Marcelo. A Convergência da Realidade Virtual e Internet Avançada em Novos Paradigmas de TV Digital Interativa. Tese (Doutorado em Engenharia de Sistemas Eletrônicos) - USP, São Paulo, 2007.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de Autor
La sumisión de originales para la Revista Famecos implica la transferencia, por los autores, de los derechos de publicación. El copyright de los artículos de esta revista es el autor, junto con los derechos de la revista a la primera publicación. Los autores sólo podrán utilizar los mismos resultados en otras publicaciones indicando claramente a Revista Famecos como el medio de la publicación original.
Creative Commons License
Excepto donde especificado de modo diferente, se aplican a la materia publicada en este periódico los términos de una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional, que permite el uso irrestricto, la distribución y la reproducción en cualquier medio siempre y cuando la publicación original sea correctamente citada.